Jonas och Gurras " what 2 do under sommaren"

hejsan allesammans. jag och min kära mustaschkompis, Jonas Andersson skall ikväll skriva en hel del gött om vad man skall göra i sommar, va man skall ha på sig, hur man skall betee sig, vilka öl man skall dricka, vem man skall hänga med osv.. listan skall, och kommer göras lång! för alla vet ju att sommaren är då det gäller.. för vissa iaf..

så ja, med detta sagt skall jag sätta på kaffe och låter Jonas och låter han ta över spakarna. nu kommer han..

Tack Gurra! Det första vi ska berätta för er är vilka aktiviteter som ni ska ägna er åt i sommar. Som ni vet kan sommaren i sverige vara av varierande kvalite, därför kommer vi även berätta för er vilka inomhusaktiviteter som är de rätta sommaren 2010. Självklart hoppas vi på sol i sommar, så vi börjar med utomhusaktiviteterna.

I sommar är det inlines som gäller och då snackar vi inte bara i hockeyform utan även långfärder. Självklart ska det spelas inlinehockey också, små planer, små mål, hockeystickor och en stoppad innebandyboll. Så fram med inlinesen, kolla så inte hjulen behöver vändas och börja även stoppa en innebandyboll! Men glöm för guds skull inte att även packa ryggsäcken, ta en långtur i solskenet, njut lite av medvinden och titta på naturen! Åter till Gurra.....

okej då va det jag igen då, vill bara säga väl valda ord Jonas! inline är 2010 så det skriker om det, fast det finns fler aktiviteter man kan utöva utomhus, och som man SKALL utöva utomhus!
Jag misstänker att Jonas kommer att promota tennis och andra godsaker sen, som jag också tycker e kul, så därför sticker jag ut min hakspets och rekomderar alla andra lekar. Låt mig börja med Pantgömme.. vissa kallar detta för burken och andra konstiga saker, men där jag kommer ifrån så säger vi pantgömme! en som räknar till 100 och massa söm gömmer sig på luriga ställen.. hur kul som hellst! framförallt i sista momentet då man kan, om man är bra nog, rädda hela gänget med de enka fraserna..-"ett, två, tre panta röset!". thats it..

eftersom vi märker att detta inlägg har skenat iväg i storlek, så kommer Jonas göra en liten knorr för er läsare så att ni kommer vilja läsa nästa fantastiska inlägg..

Som Gurra, den fantastiska mustaschbloggaren, precis skrev så har detta inlägg skenat i längd så vill ni veta mer vad ni ska ägna er åt så besök jonasmustasch.blogg.se där fortsättningen på detta inlägg strax kommer att finnas!

Kommentarer
Postat av: Klara

Magiskt Gurra! Du e söt också.. ps löv ju

2010-05-08 @ 00:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0