Gurra och Jonas "what 2 do i sommar" 4

Hej igen kära vänner och andra som kikar in på denna blogg ibland. Som ni vet så håller jag och min vapendragare, nämligen ingen mindre än jonas andersson, på att slänga ihop lite goa sommartips, som förhoppningsvis skall hjälpa er igenom de härliga tider som väntar. Vi har tidigare gått igenom stilar, aktiviteter och vilka man skall hänga med. Nu är det andra bullar som gäller. Som alla vet så är ju sommaren den årstid då dessa " sommarplågor" invaderar radioapparater, dansgolv och framförallt många förfester landet runt och detta skall vi göra något åt!! Eller va säger ni? Inga mer Crazy frogs, Macarenas eller bottar döpta till Anna hade varit drömmen, och tillsammans tror jag vi kan lösa det. Jag kommer att tipsa om 5 låtar, då jag känner att 5 räcker(listan hade ju annars kunnat göra hur lång som hellst), som jag vill att ni skall göra till "era" sommarplågor, och Jonas kommer att göra detsamma. Om ni orkar kommentara så får ni gärna tipsa oss om låtar som kan förfylla vår sommar.  

då kör vi.

Knekta kungar - Det är bara musik

Knekta kungar gör fantastisk sommarmusik, det är glatt, det är dansvänligt och framförallt jävligt bra. Alla låtar med detta bandet kan sätta fart på festen och humöret hos de som partajar. Orkar ni och om ni diggar denna låt, vilket jag är säker på att ni kommer att göra, så skall ni definitivt undersöka deras andra material också.

The Generals - Stand up straight

Svensk diseldoftande rock"N" roll-rökare som tobbe j tipsat mig om. Hela deras senaste skiva är ett rent öronknull, på ett bra sätt då, och vad vore sommaren utan ett rejält öronknull?

Troublemakers - Jag Fryser

Ett band som vanligtvis briljerar med sin förmåga att skapa härlig kängpunk, och som får gemene man att vilja att visa långfingret åt Reinfeldt och hans kompanjoner, visar här upp nya sidor. Jag fryser, är en rockig ballad som kommer att föra samman många par denna sommaren, vara sig det är på en filt i parken, eller i en rökig källarlokal.

Reel Big Fish - Beer

orkar inte göra någon tuff beskrivning, ni som vet vilka reel big fish är vet att det passar bra på sommaren. Man blir glad och vill dansa med tjejer. och dricka bärs.

Patti Labelle - Stir it up

en utav många guldklimpar till låtar som finns till soundtracket till en kanonrulle, nämligen snuten i hollywood. Med denna i bakhuvudet kan man glömma alla bekymmer.

så ja, det var alles från gurra.. kika in på jonasmustasch.blogg.se för att se mer goa låtar..

på återseende/ gurra

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: kimmis aka phimpf kimphf

skitbra låtar ! tack

2010-05-12 @ 21:27:28
Postat av: jonas

finns 5 bra tips hos mustaschkollegan nu med!

2010-05-12 @ 21:34:14
URL: http://jonasmustasch.blogg.se/
Postat av: frida

ni har dom 2 bästa bloggarna i världen blondinbella och dom andra idioterna kan dra åt helvete

2010-05-13 @ 13:23:38
Postat av: Anden

Troublemakers har la fan aldrig lirat kängpunk... Annars e allt som vanligt bra!!!

2010-05-13 @ 15:02:19
Postat av: gurra

jag va ju tvungan att beskriva deras musiken på ngt sätt. men visst har du rätt. jag vill ju snöra på mig mina känger iaf

2010-05-13 @ 15:59:23
Postat av: nini

kom igen nu

2010-09-09 @ 14:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0